אינסטגרם רילס לעסק? אתם רציניים?
התחרות בין פלטפורמות הסושיאל למיניהן עולה שלב. אם אחת מהן מצליחה וגורפת משתמשים בזכות פיצ׳ר מסויים, סביר להניח שלא ירחק היום, ופלטפורמה מתחרה תשיק פיצ׳ר דומה.
רשת אינסטגרם מנסה כבר שנים למצב את עצמה כרשת החברתית העדכנית והפופולרית ביותר. היא עובדת קשה כדי להתחרות ברשתות אחרות, ולכן אם בתחילה היתה אפשרות להעלות רק תמונות, מהר מאוד הבינו שם שהכוח נמצא דווקא בוידאו, ולכן השיקו את IGTV. לא רחק היום, והרשת השיקה פיצ׳ר נוסף של אינסטגרם סטוריז, שנועד לתת מענה לתוכנת סנפאצ׳ט שצברה פופולריות אצל צעירים בעשור הקודם.
וידאו הוא אחד הכלים החזקים ביותר לשיתוף תוכן. העין האנושית עוקבת מאליה אחר תנועה, ולכן בפייסבוק למשל מריצים את הסרטונים ברקע גם בלי קול, כי יודעים שאנחנו נשתהה עליהם מבלי משים על מנת לראות מה יבוא הלאה.
בשנתיים האחרונות כאשר רשת טיקטוק המבוססת על שיתוף סרטונים של 15 שניות, החלה לצבור פופולריות. אינסטגרם הבינה שהקהל העיקרי שלה, שהם צעירים עד גיל 30, נוהרים לרשת המתחרה וכיום הן די משתוות במספר המשתמשים הפעילים.
כדי לעמוד בתחרות אינסטגרם השיקה באוגוסט 2020 פיצ׳ר שדומה במהותו לסרטוני הטיקטוק וקראה לו Instagram Reels. בעברית ניתן לתרגם זאת ל״סלילים״ כמו הסלילים של סרטוני 8 מ״מ. הוא מאפשר ליצור סרטוני וידאו קצרצרים של עד חצי דקה דרך האפליקציה. בדיוק כמו בטיקטוק עומדת לרשות המשתמשים ספריית מוזיקה אדירה, ובכלי העריכה ניתן להוסיף סטיקרים, אנימציות, אפקטים, כיתוביות וכדומה.
היתרון הוא שכאשר משתפים סרטון ריל עם שירים מסויימים שהם טרנדים כרגע, אפקטים או האשתגים מסויימים, הוא יופיע גם בחיפושים של אנשים שלא עוקבים אחרי החשבון שלנו, וכך במקרים מסויימים סרטון ריל יכול להגיע לתפוצה אורגנית רחבה שהיא עשרות מונים יותר גבוהה מאשר פוסטים רגילים.
הפיצ׳ר הזה זכה לפופולריות עוצמה, ואינסטגרם דואגת לקדם אותו עוד יותר, על ידי כך שהוסיפה כפתור צפיה נפרד לסרטוני הרילס בתפריט הראשי כאשר נכנסים לאפליקציה. הכפתור כמובן ממוקם במרכז כך שקשה להתעלם ממנו, וברגע שנכנסים לReel הראשון אפשר להמשיך לגלול עד אינסוף. כך מרתקים את המשתמשים לאפליקציה.
המאפיין של הסרטונים הקצרצרים הוא שהם אנכיים, כלומר מוצגים ומצולמים בדרך שבה כולנו אוחזים בטלפון באופן טבעי. ומאחר שזה טרנד חזק אפילו יוטיוב הצטרפה לחגיגה עם ״יוטיוב שורטס״.
מה היתרון של שימוש בסרטון רילס?
- אנשים לא מספיקים להשתעמם. סרטון שעשוי כהלכה צריך לחדד את האינפורמציה שהוא מעביר בחצי דקה ורצוי שהמסר יעבור כבר ב-10 השניות הראשונות.
- כפי שכבר ציינו, תפוצה אורגנית רחבה.
- הרצון של אינסטגרם לקדם את הסרטונים והמקום המרכזי שהיא נותנת להם ב״דחיפת״ תוכן למשתמשים.
שימוש יעיל באינסטגרם רילס
הרצון להיות ויראלי הוא קצת לא ריאלי, משום שגם בטיקטוק ששם סרטונים מגיעים לויראליות, אף אחד לא יודע בדיוק למה סרטון אחד כן וסרטון אחר לא. אבל בהחלט ניתן ליצור רילס שיזכו לפופולריות, וכך תגבירו את המודעות למותג שלכם.
הנה כמה דרכים לעשות זאת:
- מענה על שאלות הצרכנים – בדומה לדף FAQ באתר לגבי המוצר או השירות של העסק, ניתן ליצור סרטונים קצרים עם שאלות ותשובות ובכך גם ל״חנך״ את קהל היעד וגם, שוב, להגביר את המודעות למותג.
- תנו הצצה אל מאחורי הקלעים – בין אם אתם מותג אופנה, חברת הייטק או פיצריה שכונתית. אנשים תמיד סקרנים לראות את התהליכים שקורים מאחורי דלתות המותג, את העבודה שאתם משקיעים בהכנת המוצרים שלכם.
- עדויות – התוכן האולטימטיבי וכמובן גם האפקטיבי. לקוח מרוצה הוא השגריר הטוב ביותר לכל מוצר או שירות. סרטון של 30 שניות שבו לקוח מהלל אתכם יעשה עבודה טובה יותר מכל מערך שיווקי, מוצלח ככל שיהיה.
- סרטוני משתמשים – אנשים אוהבים לשתף תוכן של מוצרים שהם צורכים גם מבלי ששילמו להם על ״קידום״ בתור ״משפיעני רשת״. כל מה שצריך זה לשתף את הסרטון שהם יצרו ולתייג אותם בחזרה. עבור העסק זה ״תוכן חינמי״ שאין לו צורך להשקיע בהכנתו.
- מדריכי שימוש במוצר – הרבה אנשים קונים מוצרים אונליין מבלי להבין בדיוק כיצד משתמשים בהם. מדריך קצר של 15-30 שניות שמראה את המוצר בשימוש, יעזור הן לחנך את קהל היעד והן לשווק לו. קל יותר לשווק מוצר שלאנשים יש מושג איך משתמשים בו.
חשוב לזכור ששום דבר אינו קבוע בעולם הדיגיטל. איש אינו יכול לחזות איזה ערוץ חברתי יזכה לפופולריות ומתי. נקודת האור כאן היא שלכולנו סיכוי שווה לצמוח בתוכם ולנצל אותם למיתוג וקידום העסק שלנו. לכן כאשר יש פיצ׳ר שיכול לעזור לנו, כדאי ללמוד כיצד לנצל אותו.
פילוח משתמשי אינסטגרם בעולם לפי גיל ומגדר 2021
תאמו פגישה או התייעצות עוד היום
ההכרה העמוקה שלנו עם עולם חוויית המשתמש ועולם הפרסום, יוצרת את השילוב המושלם הדרוש להתאמת האסטרטגייה לקהל היעד הרצוי והמצוי. כמו כל הדברים הגדולים, צריך להתחיל בצעד אחד קטן – אז צרו קשר ונטיס את העסק שלכם לשמיים!