חיפשתם מוצר באתר ועכשיו אתם רואים פרסומות שלו? אתם לא פרנואידים, באמת רודפים אחריכם!
פייסבוק מאפשרת למפרסמים להציג לכם מודעות בפייסבוק אם גלשתם באתר שלהם, באמצעות כלי ה"רימרקטינג".
עוד דרך פופולרית להציג מודעות בפיד שלכם בפייסבוק היא להשתמש בכתובת המייל או במספר הטלפון שלכם.
עכשיו תורכם לקבל שליטה! תוכלו לראות מי השתמש במידע שלכם וגם לשנות אותו.
לחצו כאן לכניסה להעדפות המודעות שלכם (נוח יותר להיכנס דרך המחשב הביתי- הדסקטופ) ותמצאו כמה סוגי מידע מעניינים;
תחומי העניין שלי- גרסת פייסבוק
מידע מעניין הניתן לעריכה- מהם תחומי העניין (intersts) שפייסבוק חושבת שמעניינים אותנו.
בלחיצה על כל תמונה בתוך העדפות המודעות שלכם תקבלו אפשרות להסיר את תחום העניין, לראות מודעה לדוגמה ואפילו לדווח לפייסבוק או להתלונן על אותו תחום עניין שכעת משויך לכם:
ולכל האתרים שרודפים אחרינו…. עלינו עליכם!!!
עוד שני נתונים מעניינים מתקבלים כאן:
רשימת המפרסמים שהשתמשו בפרטינו האישיים (מייל וטלפון שהגיעו לרשותם) בכדי להנחות את מערכת הפרסום בפייסבוק להציג לנו מודעות.
ורשימת המפרסמים שהנחו את מערכת הפרסום של פייסבוק להציג מודעות למי שגלש באתר שלהם ומכיוון שאנחנו נכנסנו לאותו אתר נראה מודעות פייסבוק של אותם מפרסמים. ("רימרקטנינג").
איך הגיעו המייל או הטלפון שלנו לאותו מפרסם? אולי נרשמנו למועדון או למבצע, בכל מקרה את התשובה לשאלה זו לא נוכל לדעת.
באיזה אתר גלשתם שגרם לכך ש"סומנתם" כיעד לפרסום בפייסבוק? גם את זה לא תדעו.
אבל לחיצה על תמונת אותו מפרסם ו-"X" תביא לכך שלא תראו יותר מודעות ממפרסם זה.
לסיכום
כולנו נמשיך לראות מודעות בפייסבוק. אבל נוכל לשנות את סוג התוכן שיוצג וגם נלמד איך אנחנו נתפסים ע"י פייסבוק ומי משתמש בפרטים האישיים שלנו.
גילוי נאות
גם אנחנו בשיפרון שיווק דיגיטלי משתמשים בשיטות מתקדמות לפרסום בפייסבוק, כולל רימרקטינג, שימוש ברשימת פרטי לקוחות וכלים מתקדמים רבים נוספים.
כשאנו מבצעים פרסום מקצועי ומדויק , העסק מרוויח קהל מתאים וגם אתם, הלקוחות מרוויחים חשיפה לתכנים רלוונטיים.
שקיפות המידע על הפרסום בפייסבוק חשובה ותעזור לכולנו להתגונן בפני מפרסמים העובדים בשיטות שגויות אשר פונות באופן מיותר לקהל שאינו רלוונטי.
יש לכם שאלות או הערות? הגיבו כאן ונשמח לענות!